Servicii Management

Prin serviciile de management Server Dedicat / VPS punem la dispozitia clientilor experienta noastra in ceea ce priveste instalarea, configurarea, optimizarea si securizarea unui server linux.

Am preferat sa nu includem servicii de management in pretul serverului inchiriat / colocat / VPS pentru a nu conduce la cresteri de pret, in special pentru aceia dintre dumneavoastra cu experienta in administrarea sistemelor linux.

Acest tip de servicii poate fi contractat atat de acei clienti lipsiti de experienta in administrarea unui server linux, cat si de companiile care prefera sa externalizeze aceste servicii, evitand astfel angajarea in cadrul firmai a unui administrator de sistem.

Serviciile de management nu sunt gratuite, ele implica de cele mai multe ori multa munca din partea unor administratori de sistem cu experienta, si sunt taxate in raport cu timpul necesar pentru executarea unui anumit task.

Pentru serviciile de management nu facem nici o diferentiere intre operatii executate la nivelul unui server dedicat (inchiriat sau colocat) si VPS. Din punct de vedere al sistemului de operare si serviciilor rulate, nu este nici o deosebire intre un server si un VPS, timpul de lucru pentru rezolvarea unei anumite probleme este acelasi in cazul serverului si VPS-ului.

Oferta noastra se adreseaza in general catre acei clienti care au achizitionat de la noi un serviciu server dedicat / colocare / VPS. Totusi, de la caz la caz, putem oferi aceste servicii si catre clienti cu servere hostate in alte centre de date.

Planurile de management din oferta noastra au in vedere fie intervenitii punctuale (Start-Up Plan si Ad-hoc Plan), fie operatiuni de interventie si mentenanta realizate periodic, in baza unui abonament lunar (Bronze Plan, Silver Plan, Gold Plan).

 

Tip plan management Plan
Interventie punctuala Start-UP Plan
Ad-hoc Plan
Abonament lunar Bronze Plan
Silver Plan
Gold Plan

 

  • Start-Up Plan: Contine ansamblul de operatiunilor de configurare, optimizare si securizare realizate la achizitionarea unui serviciu server dedicat / VPS nou.

    In cadrul acestui plan, vom realiza toata configurarile solicitate de dumneavoastra, vom instala si configura panoul de control solicitat, vom migra site-urile gazduite pe un alt server, vom optimiza principalele servicii folosite in raport cu cerintele aplicatiilor instalate / site-urilor gazduite.

    Dupa realizarea tuturor operatiunilor agreate, va vom sprijini pe parcursul primelor 2 saptamani in identificarea si remedierea eventualelor probleme aparute.

  • Ad-hoc Plan: Prin acest plan va sprijinim in rezolvarea uneia sau mai multor probleme punctuale.

    Tarifarea se face la pretul de 50 EUR / ora de lucru (divizibil la 15 minute).

Va prezentam mai jos detaliile planurilor de management bazate pe abonament lunar:

 

Plan management   BRONZE SILVER GOLD
Ore admin incluse lunar   4 10 20
Monitorizare Server Web        
Asigurare in cazul necesitatii reinstalarii sistemului de operare        
Monitorizarea OS si a fisierelor de log-uri        
Update-uri de securitate ale sistemului de operare        
Update-uri de securitate ale serviciilor ce ruleaza pe server        
Management firewall        
Monitorizarea resurselor serverului        

Pentru ce voi primi asistenta ?

Beneficiarul unui pachet de management are dreptul sa primeasca asistenta pentru programele, aplicatiile si sistemele de operare mentionate in lista de mai jos. Sistemele de operare, programele si aplicatiile care nu se gasesc in acesta lista sunt clasificate ca fiind fara asistenta.

Veti primi asistenta tehnica pentru urmatoarele sisteme de operare:

  • CentOS, FreeBSD, Fedora Linux, Mandriva si Debian

Veti primi asistenta tehnica pentru urmatoarele Control Paneluri:

  • cPanel, Webmin

Veti beneficia de asistenta pentru urmatoarele aplicatii Linux:

  • Linux Kernel, Apache, Apache-SSL, Additional Apache Modules, Tomcat, PHP, PHP Additional Modules, Perl, CPAN & Perl Modules Sendmail, Postfix, Exim, Qmail, Vpopmail, SpamAssassin & Anti-Virus, ProFTPD, vsFTPD MySQL & MySQL Mirroring, PostGreSQL, SSH, rSync, Bind, IpTables, APF Firewall, IPVS Load Balancing

Serviciile pentru care se primeste asistenta:

  • instalarea de aplicatii din lista cu configuratia standard;
  • Upgrade-ul aplicatiilor intre versiuni minore;
  • Schimbari de baza ale configuratiei aplicatiilor;
  • Utilizarea de aplicatii Control Panel pentru efectuarea de schimbari sau update ale sistemului;
  • Urmarirea problemelor cu ajutorul fisierelor "log";
  • Gasirea si remedierea problemelor de "load";
  • Update-ul regulilor de firewall;
  • Instalarea certificatelor de securitate SSL;
 
  • Restartarea serviciilor/aplicatiilor;
  • Investigatii de urgenta in cazul unui "kernel panic";
  • Mutarea standard a unui server/site;
  • Analiza in cazul unei probleme de sistem si recomandari;
  • Compilari personalizate ale kernel-ului;
  • Prevenire si combatere SPAM;
  • Setari pentru performanta si optimizari generale;
  • Analiza atacurilor virus;
  • Verificarea si optimizarea parametrilor de securitate.

Probleme acoperite de asistenta:

  • Probleme de publicare a site-urilor web, de acces si de transfer;
  • Probleme ale fisierelor sistem si de apelare;
  • Configurari Apache (virtual hosts etc.);
  • Accesul si utilizarea SSL;
  • Server side includes (SSI);
  • Utilizarea fisierului .htaccess (protejarea directorului etc);
  • Interpretarea fisierului log sau rapoarte statistice;
  • Probleme de primire/trimitere a mesajelor;
  • Configurari ale serverului de mail;
  • Configurari standard ale aplicatiei (client) de mail (ex. Outlook);
  • Filtre si blocari de mesaje (masuri Anti-spam si anti-virus);
  • Configurari Firewall sau blocari ale "hosts.deny";
 
  • Probleme de acces "Control panel";
  • Nume domeniu si DNS (inregistrari etc);
  • Probleme legate de FTP si alte transferuri de fisiere;
  • Probleme de executare a scripturilor CGI (fara programare);
  • Probleme de executare a scripturilor Perl si PHP (fara depanare);
  • Utilizarea de "CGI wrapppers" ca de exemplu suExec and CGIWrap;
  • Probleme ale bazei de date (conexiuni, privilegii si tabele corupte);
  • Shell access (SSH si Telnet);
  • Permisiuni sau proprietati ale fisierelor sau grupurilor;
  • Comenzi si utilitare comune;
  • Restartari servicii (de ex. Web Server);
  • Restaurari din backup-uri;

Pentru ce NU voi primi asistenta ?

Asistenta tehnica nu acopera si nici nu poate acoperi aplicatiile proprietare ale beneficiarului sau alte aplicatii software achizitionate sau inchiriate de catre beneficiar de la terti. Concret, este vorba despre urmatoarele aspecte neacoperite de catre asistenta tehnica:

  • Depanari PHP, Perl, ASP, JSP si alte probleme de programare;
  • Probleme de programare care nu tin de configuratia serverului;
  • Oricare alta problema nementionata in sectiunea "Probleme acoperite de asistenta";
  • Upgrade-ul, instalarea sau depanarea, programelelor si aplicatiilor considerate ca fiind fara asistenta;

Si daca totusi insist sa cer asistenta pentru o aplicatie care nu este inclusa pe lista ?

Dumneavoastra, in calitate de Beneficiar, puteti face cerere de asistenta pentru programele si aplicatiile neincluse in lista de asistenta. Decizia de a raspunde sau nu cererii clientului va fi la latitudinea personalului nostru tehnic, care va raspunde comenzii. Daca personalul tehnic raspunde cererii, WNS Web Services in calitate de Furnizor nu va accepta nici o responsabilitate in ceea ce priveste rezultatul. Cerand/solicitand asistenta tehnica pentru programele si/sau aplicatiile neincluse in lista de asistenta intelegeti ca personalul tehnic s-ar putea sa nu dispuna de cunostinte corespunzatoare pentru a efectua serviciul corect si intr-un interval de timp rezonabil.

Furnizorul nu va avea nici o obligatie de a repara, reinstala sau corecta pagubele cauzate de echipa tehnica in incercarea de a raspunde cererilor pentru programele si aplicatiile neincluse in lista de asistenta. In plus, timpul alocat pentru a rezolva problemele cauzate de echipa noastra in incercarea de a raspunde cererilor legate de programele si aplicatiile neincluse in lista de asistenta va fi scazut din timpul alocat serviciul de asistenta tehnica sau va fi facturat separat.

Furnizorul poate oricand sa refuze sa raspunda cererilor privind asistenta pentru programele si aplicatiile neincluse in lista de asistenta.